دررسانه ها:

اتهام و تهدید جدید آمریکاعلیه ایران

یزدفردا :آمریکا با از سر گیری دور جدید تهدیدها علیه ایران اعلام کرد با آنچه واشنگتن دخالت ایران در امور عراق می خواند مقابله خواهد کرد.
به گزارش واحد مرکزی خبر به نقل از آسوشیتدپرس ، وزیر دفاع جدید امریکا در نخستین سفر به بغداد ، بار دیگر ایران را به دخالت در امور عراق متهم کرده و گفته است برخی گروه های عراقی با کمک تهران ، در مقابل نظامیان امریکایی ایستاده اند و این مسئله برای مقامات کاخ سفید نگران کننده است .
هم اکنون 46 هزار نظامی امریکایی در عراق حضور دارند.
آسوشیتدپرس در گزارشی به قلم رابرت برنز از بغداد نوشت: وزیر دفاع جدید آمریکا روز دوشنبه تهدید کرد نظامیان اعزامی امریکا به عراق ، علیه گروه هایی که با استفاده از کمک ایران ، همچنان به مقابله با ارتش امریکا ادامه می دهند ، وارد عمل خواهند شد.
پانتا در اولین سفر رسمی اش به عراق به عنوان رئیس جدید پنتاگون گفت:« ما درباره ایران و سلاح هایی که آنها برای گروه های عراقی تامین می کنند بسیار نگرانیم.»
پانتا در این سفر تلاش می کند نظر مثبت رهبران عراقی را برای تمدید حضور نیروهای آمریکایی در عراق بعد از سال 2011 جلب کند که برای تحقق این هدف نیاز به ناآرام جلوه دادن اوضاع عراق دارد.


خبرگزاری فرانسه هم از بغداد گزارش داد وزیر دفاع جدید آمریکا در بغداد اعلام کرده نیروهای آمریکایی در عراق عملیات یک جانبه ای علیه گروه هایی که واشنگتن آنها را مورد حمایت ایران می خواند انجام خواهند داد.


فرانس پرس در پایان گزارش خبری خود یادآوری کرده ارتش امریکا یک سال قبل ، از پایان ماموریت های هجومی خود در عراق سخن گفته بود اما اکنون از آغاز حملات جدید به گروه های عراقی خبر می دهد.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا